French Students Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

French Students Forum

Discussion board for the students of www.learnfrenchathome.com
 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 C'est galère !

Go down 
AuthorMessage
annick

annick


Number of posts : 2215
Registration date : 2009-09-12

C'est galère ! Empty
PostSubject: C'est galère !   C'est galère ! Icon_minitimeSat Feb 09, 2013 7:46 am

Coucou tout le monde !

Une expression que vous pouvez entendre pratiquement tout le temps, et de tous les Français, en ce moment, est : C'est galère ! Ou, avec quelques variantes : C'est la galère ! Quelle galère ! C'est la galère totale ! Et on peut aussi entendre dire : Je vais encore galérer pas mal... Je n'arrête pas de galérer en ce moment...

"C'est la galère" veut dire tout un tas de choses du genre : it is very difficult, it is a hard/painful task or situation, it is very difficult to make it, a real annoying thing, etc... Et "galérer" signifie "to struggle", "to have a lot of hassle", "to face a hard time/situation", etc.

Cette expression a pour origine l'époque de l'esclavage, quand "une galère" était cet épouvantable bateau à rames actionnée par les esclaves = a galley.

J'espère que vous allez tous passer un bon week-end, sans avoir trop à galérer... Very Happy
Annick
Back to top Go down
 
C'est galère !
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
French Students Forum :: French talk :: Everyday life plus idiomatic expressions-
Jump to: